onsdag 5. august 2009

Presentasjon


Jeg får vel begynne med å presentere meg selv. Jeg heter Stine, er 22 år gammel, bosatt i Tønsberg, og har en hest som jeg er veldig veldig glad i. Nærmer meg for tiden slutten på min sommerkarriere som kokk i kantina på Sykehuset i Vestfold, og derfra går ferden til Trollspeilet, hvor jeg etter planen skal tilbringe høsten med å jobbe på gården for kost og losji og rideundervisning.
Jeg er en av de som famler litt i løse lufta angående hva jeg skal bli når jeg blir stor iog hva jeg skal bruke livet mitt til. Jeg ser med angst på jevnaldrende som er ferdig med utdannelse og har begynt på "resten av livet sitt" allerede. De er voksne. Jeg henger litt igjen. Men mer om det senere, jeg skulle jo presentere meg selv.
Jeg har etter videregående hoppet litt fra det ene til det andre. Jobbet riktignok to og et halvt år som assistent ved barneskolen jeg tidligere gikk på. Deretter flyttet jeg til Årnes, et veldig lite sted i utkanten av Akershus, der jeg egentlig hadde planer om å bo imens jeg studerte i Oslo og pendlet, ettersom jeg fikk bo billig der. Sånn ble det ikke. Planer jeg legger har en tendens til å gå i oppløsning. Etter en aldri så liten konflikt med hun jeg leide hos der, flyttet jeg hjem igjen etter tre måneder. Kjipt. Gikk arbeidsledig halvannen måned eller så, før jeg altså fikk jobb som sommervikar på kantina ved SiV.

Jeg synes til tider tilværelsen er litt vanskelig. Voksenverden var visst ikke sånn som man drømte om da man var liten. Den er mye mer komplisert, full av byråkrati, regninger, formaliteter og jobbing. Kanskje jeg fikk for mange puter under armene i oppveksten, eller så for mange Disneyfilmer. Jeg var i alle fall dårlig forberedt på dette her, og gikk på en smell underveis. Siden har det gått opp og ned. Verden er hyggelig nok en stund, og så faller den sammen over hodet på meg. Man blir fryktelig lei av at den alltid gjør det... Men jeg tror jeg er i ferd med å lære meg at livet er vanskelig, og at det får man bare takle. Det blir ikke bedre av å ligge til sengs og grine.
Dessuten har jeg hesten min, som er lyset i livet mitt når jeg har vanskelige perioder. Det er vanskelig å forklare hvor mye det betyr for meg, og jeg tror ikke jeg engang vil begi meg inn på det. I alle fall ikke enda.

Ellers liker jeg å lese god litteratur, se gode (noen vil påstå "sære") filmer, høre god musikk, synge musikalsanger til anlegget i bilen min, skrive om løst og fast og til tider ha et sosialt liv ved siden av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilpasset søk