tirsdag 11. august 2009

tjene penger fort?

stillesittende?

det var maks uflaks å brekke benet nå. jeg hadde nemlig sommerjobb, som jeg skulle vært ferdig i nå til fredag. etter det skulle jeg reist opp til Trollspeilet og jobbet der for kost og losji og undervisning, hvilket ifølge NAV ikke er noen jobb, og som de ikke vil betale meg sykepenger for. jeg skulle jo uansett ikke fått lønn. at jeg skulle ha sluppet endel utgifter teller ikke. altså må jeg bruke pengene jeg har spart opp i sommer til å overleve den måneden, og planen var jo liksom å ha de pengene i bakhånd til jeg begynner å studere og skal leve på studielån. for plutselig kommer det veiavgifter og forsikringer og whatnot og ødelegger budsjettet mitt, og da hadde det jo vært fint med noen sparepenger.
dengang ei. så da sitter jeg her og er fullstendig uvirksom i en måned, uten mulighet til å gjøre noe gøy, og uten mulighet til å gjøre noe kjedelig som jeg i det minste får penger av. finnes det ikke noe man kan gjøre fra sofaen med brukket bein for penger? ja?
I guess not. så jeg får blogge. hvis noen føler for å støtte meg i min ulykke så trykk på reklamene på bloggen her. og helst kjøp noe der. eller bare kom med et lite økonomisk bidrag til meg personlig. eller ansett meg til å skrive stilene dine eller bestille julegavene dine eller whatnot.

jeg begynner å skjønne greia med å ha noe i bakhånd "i tilfelle". det er i tilfelle man brekker bein mens man ikke har noen fast jobb, for eksempel. da hadde det vært fint med en sparekonto.

stines økonomiske råd of the day:
ikke brekk benet uten å være sikker på at du får sykepenger imens du er handicappet.

2 kommentarer:

  1. Isj, så kjiiiiipt. Jeg får desverre ikke sett film med deg i dag, reiser tilbake til ossslo. Men om fire uker, er beinet heala, og da kan du GÅ hele veien inn til hovedstaden og besøke meg! :D

    SvarSlett

Tilpasset søk