fredag 1. januar 2010

2009 - over and done with

2009 var for meg litt både-og. Det begynte ganske dårlig da jeg tilbrakte nyttårsaften på legevakta med alvorlig hjernerystelse og fortsatte dårlig med dramarama på Årnes. Noen oppturer hadde jeg der oppe, f eks faste treninger for Pelle, men det endte brått da min crazy psykopathuseier klikket i vinkel mer eller mindre out of nowhere. Da var det full fart tilbake til Tønsberg og jenterommet, arbeidsledig, fattig og noe deppa i begynnelsen av april.
Sommeren, dvs fra midten av mai, tilbragte jeg med å slave på kantina på sykehuset. Særdeles lite givende eller interessant, men jeg fikk litt penger på konto som er long gone now. Sommeren gikk fort og jeg husker ikke at jeg gjorde noe særlig annet enn å jobbe og servere sure leger stinkende røkt kolje til jeg luktet som et koljestykke selv, og lese i avisene vi solgte om svineinfluensa og Kongo. Jeg ble vel 22 år rundt den tiden også.
Planen var i utgangspunktet å studere etter endt sommerjobb, men ettersom HiVe hadde bestemt seg for å ikke ha de fagene jeg skulle gå likevel, ble det ikke noe av, og jeg satt der uten planer eller jobb for høsten. Fikk avtalt å være praktikant på Trollspeilet frem til jul og gledet meg vilt til det. Rett før jeg skulle dra brakk jeg beinet, typisk nok, og måtte utsette det, men fikk finally reist oppover i september, og etter det tok 2009 seg veldig opp.
Høsten på Trollspeilet kan leses om i et tidligere blogginlegg. Min nye plan var å studere til å bli ingeniør fra januar 2010, men etter å ha kjent litt på hva jeg egentlig følte og ønsket og tenkte, var det ikke lenger noen god plan, og jeg fikk lov til å tilbringe vårhalvåret også på Trollspeilet, og har tenkt til å fortsette å jobbe hardt, utvikle meg selv og lære masse der frem til sommeren.

Så langt har 2010 vist seg langt bedre enn 2009 gjorde på denne tiden. Jeg tar det som et tegn på at det blir et bra år. Tror du?

Ellers kan vi nevne om 2009 at:

  • Barack Obama ble USAs første afroamerikanske president
  • Michael Jackson døde
  • Svineinfluensaen gjorde sin entré og skapte mediahysteri uten like
  • French og Moland lagde masse oppstyr i Kongo
  • Alexander Rybak vant Melodi Grand Prix (også kalt Eurovision Song Contest)
  • Dommedagsteorier ang 21.12.2012 slo an (kanskje dels pga filmen 2012 som kom ut på høsten en gang)
  • En inder ved navn Chand vant konkurransen X-faktor ved å synge viser på trønder
  • Regina Spektor, Barack Obama, Robbie Williams, Will Smith og Wyclif Sean var i Oslo på en og samme dag den 10. desember - og ikke minst Stine Johansen
  • Brittany Murphy døde
  • Tiger Woods var utro med en hore som forteller om det på TV: "it wasn't like boring married-couple sex, ya know"
  • Det ble kult blant fjortiser og et par andre å kle seg ut som seigmenn i en såkalt "onepiece"
  • Jaycee Lee Dugard ble funnet etter å ha vært kidnappet og bodd i telt i hagen til en pervert i 18 år sammen med de to barna hun fikk under fangenskapet
  • Masse olje ble sølt i vannet ved Bamle i Telemark og mange fugler døde
  • Den rødgrønne regjeringen gikk av med seieren i stortingsvalget og får sitte i fire år til
  • Paven ble angrepet av en dame i Roma
  • Twitter ble kult
  • Ida Wulff tjener f*ckings 70 000 kr på en måned på å skrive blogg - neste år er det kanskje deg? Eller helst meg.
What else?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilpasset søk